duminică, 26 iulie 2015

Suleiman Prostolificul, sceneta


Suleiman sta turceste pe divanul lui aurit.
Se aud batai puternice in usa iar aceasta se deschide lovindu-se puternic de pereti si intra sultana Hurrem, cu pasi greoi si hotarati.
  • Hurrem, tu erai, raza mea de soare! Am crezut ca au navalit paganii in srai. Ia loc!
  • (strambandu-se scarbita Hurrem se aseaza cranata pe o perna) Suleiman, fi-tu te-a tradat, mancati-as!
  • Ce vorba e asta Hurrem?
  • Adica, (cu glas mieros) padisahul inimii mele, scumpul tau print Secszade Mustafa te-a tradat. Intre timp, ii creste burta.
  • Eunuci! Sa vina Secszade Mustafa!
Usile se deschid si intra Secszade Mustafa insotit de trei cadane.
  • Bine ai venit, viteazul meu. Cine sunt cadanele astea?
  • Bine te-am gasit, tata! Ele sunt Manuela, Palmela si Batistela. Le-am gasit pe strada, in drum spre serai.
  • Bine. Sultana Hurrem te acuza de tradare!
  • Minte, tata! Cand sa am timp de tradare, ca eu am fost la vanatoare de cad... caprioare! Nu am avut timp de comploturi.
  • Bine, fiule, poti sa pleci. Vezi Hurrem, ti-ai facut griji degeaba.
  • Na un puradel Suleiman! (Suleiman ia copilul in brate, se uita la el si il boteaza apoi incepe sa il legene) Stii ca Ibrahim te-a tradat? (iar se stramba)
  • Ce? Sa vina Ibrahim!
Pasa Ibrahim intra in iatac cu un copil in brate.
  • Ibrahim, m-ai tradat?
  • Nu sultane! Cum sa fac asa ceva? Abia am scapat cu viata din ultimul atentat al sultanei Hurrem.
Ea se stramba si ii creste burta.
  • Da, asa este, uitasem. Poti sa pleci. Stai! Ce-i cu copilul din bratele tale?
  • Este fata mea nelegitima, sultane.
  • Nelegitima? Tradare! Taiati-i capul!
  • Stati, stati! Cine o sa mai conduca imperiul?
  • Padisahul meu, mai na un puradel, ca sa conduca imperiul.
  • Ce norocos sunt ca te am, Hurrem! Taiati-i capul lui Ibrahim!
Imediat dupa ce ies ienicerii cu Ibrahim, intra sultana Hatice.
  • Marite sultan, l-ati omorat pe sotul meu, pasa Ibrahim. Va rog sa imi permiteti sa ma retrag la manastire.
  • Suleiman, te tradeaza! A complotat cu Ibrahim!
  • Hatice, sora mea frumoasa, tu vrei sa ma omori?
  • Cum puteti sa va ganditi la asa ceva, sultane? Durerea pierderii sotului meu este prea mare pentru mine si vreau sa ma retrag din serai...
  • Ca sa te omoare! Tradatoarea! Stai sa ma mai stramb un pic! Dragostea mea, daca nu o omori, eu ma sinucid!
  • (ingrozit) Luati-o pe Hatice si taiati-i capul! Hurrem, eu nu pot trai fara tine, raza mea de soare!
Zambind dulce din nou, Hurrem ii mai pune un copil in brate sultanului. Suleiman il ia si il pune pe genunchi, avand deja cate un copil pe fiecare brat.
  • Ba Sulimane, parca ti-am spus sa-l omori pe Mustafa! De ce mai traieste? Vrei sa ma omor?
  • Raza mea de fericire, am uitat! Sa vina Mustafa!
Intra Secszade Mustafa cu 5 cadane. Trei dintre ele sunt cele pe care le stim, doua sunt noi.
  • Mustafa, cine sunt cele doua cadane noi?
  • Asta-i Bordela, am gasit-o in piata si asta-i Penicilina, am gasit-o intr-o tufa pe langa serai.
  • Foarte bine, viteazul meu! Sa te pregatesti de urmatoarea expeditie.
  • (strambandu-se oripilata) Suliman! Ti-a spus ca a gasit-o in tufe! Ce cauta in tufe? Omoara-l boule! Pardon, dragostea vietii mele...
  • Secszade Mustafa, ce cautai in tufe?
  • Pai...
  • Taiati-i capul!
  • Nu, tata! Orice, dar nu capul! Ce or sa mai faca cadanele? O sa ma paraseasca toate!
  • Nu capul ala, Mustafa, cel pe care il porti pe umeri!
  • A, m-am linistit!
Ienicerii il iau pe Mustafa, care zambeste tamp. Hurrem ii mai da doi copii lui Suleiman, care, vizibil in dificultate, ii pune pe o perna, apoi incearca sa ii numere, dar se lasa pagubas.
  • Sultana Hurrem, dragostea vietii mele, acum du-te, trebuie sa vina cadana favorita, ca este joi.
  • Ce? Ce cadana favorita? Padisahul inimii mele, nu ma lasa sa dorm singurica!
  • Sumbul! Sumbul!
Intra seful eunucilor, Sumbul. Sultana Hurrem ii sopteste sa o ucida pe cadana favorita. Sumbul pleaca, apoi este chemat iar de catre Hurrem.
  • Mai bine omoara toate cadanele, tot haremul! Nu, nu, omoara toti turcii!

Sumbul iese ingandurat, soptind ca pentru sine Off, sa chem ienicerii? Sau sa comand 10kg de otrava? Nu, mai bine chem toata oastea otomana. Sau, pe tipul ala, Stefan al Moldovei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu