vineri, 27 martie 2015

Plata face diferenta

Care este diferenta fundamentala dintre romani si straini? Conceptia, stilul de viata ori...ce anume?
Zic eu dupa cateva luni bune de promovare ca plata face diferenta intre romani si restul lumii. Sa zic si cum am ajuns la concluzia asta.
Incerc de doi ani sa vand un apartament. Este mare, spatios, modern si are tot ce ai vrea sa aiba un apartament, dar are si un pret. Cu 10.000 de euro sub valoarea reala a apartamentului.
Multi au fost cei veniti sa vada, insa toti au avut aceeasi problema: “Scump! Dincolo, la confort 2 era mai ieftin!”
Si unde pui ca indivizii erau si oripilati de reactia mea: pai de ce vii tu sa vezi un apartament de 60 mii de euro, cand tu vrei sa iti petreci urmatorii 40 de ani din viata traind intr-un apartament de 30 mii, confort 2, fara imbunatatiri si cu vreo 30 de metri patrati mai mic? O fi vina mea ca iti cer seriozitate? Nu prea cred. O fi vina mea ca incurci lumea cu turism imobiliar si vrei sa accept negocierea unui pret de la 60 de mii la 30 de mii? N-as spune.
Pe urma mai vine unul ca el vrea apartmentul fara imbunatatiri si nu vrea sa plateasca pentru ele. Dar il vrea neaparat pe al meu, care are toate imbunatatirile posibile. Si se supara ca nu il las la pret de apartament vechi, de 45 de mii. Si tot eu sunt aia care e “scroafa”, inchei citatul.

Si daca tot a venit vorba, termenul “negociabil” este abstract pentru romani. Daca pui pret fix, nu e bine ca vrea romanu sa necocieze. Daca pui pret de unde poti negocia ori este prea mare, ori se asteapta sa scazi cel putin 60% din valoarea bunului respectiv. In cazul apartamentului, negociabil inseamna discutarea a 1.000 in minus, dar romanu tot badaran: vrea sa scazi cate 10-20 de mii! Te mai si injura la sfarsit, ca nu vrei sa lasi la pret.

Nu trecu mult de la faza cu apartamentul, ca m-a pus cineva sa-i inchiriez o locuinta. Omul a pus un pret din care sa aiba ce negocia, desi apartamentul este in stare impecabila. Si vine romanu': domne, e prea scump! Lasa 70% din pret si vin la tine. Ai nu ma-nebuni! Vii la mine moca, ca ce mama lui de proprietar, ala inchiriaza de placere si dupa ce te *a*i tu in casa lui, de face smotru o saptamana dupa tine, mai ramane si cu datorii. Si tot e scump!
Alta, vrea doar doua camere din trei, dar nu accepta sa mai bagi pe cineva peste ea. Cucoana, ori iei apartamentul asa cum e, ori pui mana si iti cauti apartament de doua camere; nu te astepta sa iti las eu 3 camere la pret de doua, ca asa vrei tu!

In schimb, strainii se asteapta sa platesti pentru orice!!! Vrei sa adopti un catel? Bun, plateste taxa de adoptie! Vrei sa cumperi catel? Plateste taxa de pedigree, cainele plus taxa ca detii animal! Si am venit eu ca romanu, care vroia sa adopte caine gratis. Normal ca m-au linsat aia, cand au auzit ca ma astept sa adopt fara bani.
Si la mine in tara, conationalii vor sa ia gratis apartamente, sa stea in chirie de doi lei, dar in conditii europene – atunci isi amintesc ca suntem in sec 21, in UE! Ferit-a domnul sa bagi romanul in casa cu mobila veche, ca il insulti! - si in general sa primeasca totul gratis, pe tava, fara sa faca nimic.


Da, plata face diferenta intre romani si straini!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu