joi, 27 august 2015

Bucuresti, capitala europeana unde mori cu cardul de gat

E cod portocaliu de caldura. Sunt 40 de grade la umbra. Ai nevoie de hidratare, trebuie sa bei lichide, mai ales daca esti pe drum, prin autobuze de 7 ore.
Asa eram eu ieri, cand am ajuns in zona Unirii, fix in toiul caldurii tropicale. Banii de buzunar ii cheltuisem deja pe diverese xeroxuri (btw, pe vremea mea maica, la xerox te duceai cu monezile, acum te duci cu zecile de roni daca nu bati drumul pana la metroul de la Unirii) in zona posh din nord, unde tragi cu tunul sa gasesti un indicator catre CASMB. Dar asta e alta poveste, al articol.
Inapoi la ce ne doare, stateam in intersectie si dam ochii roata dupa un butic cu sucuri. Vad unul maricel si ma duc, cu cardul bancar sa imi iau ceva de baut.

Nu se poate plati cu cardul!

Alt butic, aceasi poveste. Dupa 30 de minute deja blestemam toate bancile din lume si tot sistemul de carduri – aveam bani, dar nu puteam sa ii folosesc la plata!
Pentru cine intreaba, la Mec si KFC erau cozi d-alea ca pe vremuri, de nu intra nici musca intre “codisti”, deci nu erau afacere.

Last resort: scoatem banii de la un ATM. Bun, caut ATM, gasesc, ma chiorasc din cauza soarelui sa bunghesc ce scrie pe ecran si constat ca nu merge. Alt ATM, scos din functiune. Deci nu pot sa scot banii...

Poate merge la banca? Ei na! Dupa un periplu la trei banci imi venea sa practic lupte de strada cu tipele din spatele ghiseurilor care imi livrau placa: “Nu se pot scoate banii de pe card in banca, aici avem lucruri mai importante de facut!”
Pe cuvantul meu ca ti-as oferi un sejur inapoi in viscerele maica-tii daca nu as avea gatul prea uscat ca sa mai pot verbaliza ce am in minte!

Poate merge la un restaurant?
Intru, “aveti plata prin card?”, “avem!”, “super, un suc va rog!, “se vand doar celor care servesc la noi!”. Pai servesc sucul! Da nu merge, trebuie sa mananc cel putin un fel principal ca sa-mi dea un suc. Cum nu aveam pofta de sarmale ori mici, ca muream acolo de sete, incerc in alta parte. Alt restaurant, aceasi poveste.
Trec pe langa alta banca si zic sa mai fac o incercare, dar providenta mi-a scos in cale salvarea!!!! Un dozator de apa!!! Plin cu apa rece!!!! IUUUPIIII!!!
….
NUUU PIIII.... nu are pahare. Dar sunt intr-o unitate publica, pot sa cer un pahar de plastic, nu? Poate in strainatate, fiindca la noi, functionara de la banca a fost mai mult decat oripilata de cererea mea: “Da ce, credeti ca apa este pentru toata lumea care intra?”.
Norocul ei ca bidonul de la dozatorul de apa este prea greu pentru mine, ca precis ar fi avut o fantana in cap pentru asa raspuns.

Dupa mult chin, contemplam cardul cu bani pe el si ma uitam cu jind la tonetele de inghetata si la magazinele unde se vindeau pe rupte sucuri reeeeeci. Intorc capul si vad o reclama: “Capitala europeana....”
Providenta are haz, ce sa zic!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu